thats me

 Jag har lovat att vara en finne i röven på mina barn tills den dagen jag dör och det ska jag hålla också ..
Men det är inte lätt alla gånger , när man har barn med speciella behov som behöver mej massor . Men ibland önskar jag att man fick ta semester från att vara mamma , men så funkar det inte ... kommer alltid vara den enda föräldern för dom eller den enda som finns där dygnet runt . 
 
 Ibland ser jag ut som om jag inte sovit på tre veckor men jag gör inget annat än att sover , äter skiter jobbar och bråkar om barnen som inte alltid älskar varandra :) 
Jag har sånna planer för barnens rum , ang renoveringen men pengar saknas som vanligt .. ungarna campar i vardagsrummet usch vad det ser ut ... vill bara avbryta renoveringen _vi skiter i det här .
I går tillbringade jag dag och kväll på jobbet för att komma hem och känna sej helt utvecklingstörd och börja städa ..... varför är det så ? när jag jobbar glömmer ungarna hur man stoppar in saker i diskmaskinen .
I dag är det inte  BARA vara kvinna ....... Vi förväntas jobba 100% (minst) vara glad trevlig vara uppsnoffsad med lockat hår , klackar , smink , senaste snyggaste kläderna .... sen ska man åka hem eller på vägen hem handlar vi så inte familjen svälter ihjäl , sen hem med alla tusen grymt tunga kassar . parkerar bilen lämnar kassarna i bilen för att hoppas NÅN gång får jag hjälp att bära in . 
Springer in tar inte ens av mej ytterkläderna för att påbörja maten fort fort fort innan nån svälterihjäl . 
Sen när man inser att ingen hjälper till men kassarna i bilen ....så vill man ha nåt gjort får man göra det själv ...
sen med lite tur så äter barnen matan jag till lagat , sen här det bara  att kör gång med disk städ tvätt . Och nu funderar ni varför jag är så trött :D 
 
 Känner mej som Hjalmar helt uppåner :D 
MEN jag älskar att vara MAMMA . 
 

Kommentera här: