Magkänsla , autism, förälder

När man märker att magkänslan har rätt ramlar man ihop och blir en liten pöl .. men lika snabbt är jag på fötterna igen och laddar om utav bara helvete .. Klappar mej på axeln och säger till mej själv - detta fixar du ! Ger du upp så sparkar jag mej själv i ärslet ! 
Är nog känslomässigt efterbliven.  
Det är med känslor är ap jobbiga . Suger åt mej som en svamp hela tiden av allt .  

Att ha ett barn med autism är en värld inte många förstår . Man blir dömd som förälder får många helt råd av personer som är helt fuckt up som inte fungerar i praktiken  . 
Finns inget som är rätt . 
Det jag har märkt som funkar är att ha en bra relation till barnet,  stöttar när de misslyckats , stöttar när de lyckas och att finnas där oavsett . 
Att ha barn med speciella behov är som att skotta när det snöar MEN att ja barn med speciella behov i tonåren är som att skotta i snöstorm , hur mycket man än skottar så syns det inte ,  men samtidigt så märks det , för tänk hur det varit om du inte skottat . 

Hur gamla barnen än är så hjälper man dom så mycket man kan iaf . Min stora pojke vill ta körkort för att kunna ta ett vettigt jobb och självklart så stöttar jag upp allt jag kan , kanske inte hela vägen men en bit iaf . 

Kommentera här: