Jämställdhet

Vad är jämställdhet ?
För mej är jämställdhet att vi gör saker bägge två fast olika saker . Jag tvättar städar lagar mat tar hand om barnen fixar med hunden leker taxi handlar diskar tvättar hänger upp gardiner målar möblerar jobbar mm 
Sambon skottar lagar bilar klipper gräs hugger ved tar han om barn och hund lagar mat diskar städar om det behövs och jobbar massa mer än vad jag gör . 
För mej är detta jämställdhet vi gör saker bägge två och kan göra saker för varandra utan att man ber om det . 
Tex skrapar rutor på varandras bilar , handlar nåt den andra tycker om , respekterar om den andra är trött och behöver en paus , och att man uppskattar de den andre gör  . 
Många super feminister tycker nog jag tänker fel MEN sån e jag och det är jag som lever mitt liv .

Förra veckan var tuff har gjort en känslomässig begravning av större delen av ena sidan av släkten för att skydda min familj . 
Familjen är mitt allt ! 

Jobbat hela helgen så i dag(ledig) var det bara medicin uppföljning av sonens medicinering  då vi provar oss fram med 54g concerta några veckor . Och efter habben blev det ett utvecklingssamtal och hem för mammas prins . 
Hem för stök och med vävning av ett litet rum ...det blir kanon när det blir klart 

Kommentera här: