11 år sen .

I dag för 11 år sen , föddes in yngsta son . 
En jobbig period i mitt liv , ensamstående blivande 3 barns mamma och endast 24 år gammal . 
Fast det hela var mitt val ! & det bästa beslut jag någonsin tagit . 
 
Dagen när Isak ville komma till världen  , så fick min fina farmor komma & passa en hetsig 7 åring & en aktiv 1 1/2 åring . 
Jag & min lilla syster Jenny åkte till Östersund från Hammerdal till förlossningen . 
& när jag kom dit frågade BM om vad jag ville ha för bedövning . 
Och jag fräste av henne ..
-bedövning sånt behöver jag INTE !! gick ju så bra sist ( tillsaken hör ju att när bella kom till världen , så var hon ute på en halvtimme med andra ord  jag hann inte )
timmarna gick & gick inte mycket hände , promenader fick tas , & den eviga väääntan . 
& så fort jag fick en värk så man tappade andan , så min så kallade stötte pelaren till syster tog ett glädje skutt & sjöng massa fåniga ramsor . 
Lovar kunde jag lyfta foten så högt , så har jag sparkat henne i röven . 
 
Timmarna gick & jag höll på gå av , av värkarna . 
& gnyr efter bedövning .... då säger BM som jag hade tackat nej bedövning tidigare .
-det är för sent lilla gumman .
Där fick jag så jag teg . 
 
Måste tillägga jag hade kollat kön , & dom sa den här gången Camilla får du en LITEN tjej ( eftersom jag får så stora barn ) 
Tillsist lyckats jag krysta ut en bebis med grymt breda axlar ( med kraschat nyckelben ) .
& så lägger dom en JÄTTE bäbis 4500g 53 lång med snopp , på magen . 
& jag i chock utrycker mej . 
- men va fan det skulle ju vara en tjej .( & en liten tjej desutom ) 
& stoltare moster fick man leta efter som stod brevid & grät *fniss*
Efter några dagar fick han namnet Isak . 
 
Efter några dagar fick vi åka hem när hans nyckelben hade återhämtat sej . 
 
& när jag kommer hem uttrycker sej Farmor .
- Hör du på byn att jag har haft koppel på Bella , så har jag haft det !!! ( hon sprang ifrån farmor annars ) 
 
Trots att det var tufft när Isak kom till världen skulle jag har gjort om det utan att tveka .
Det känns som detta var igår , men i dag fyller min fina kille 11 år herre gud vad tiden går ! 
 
Gamla barn , & mamman åldras inte ett dugg  :D
 

Kommentera här: