Dax för en förändring

Kloka Milla är i farten igen . 
Dax att ha en arbetsplats i taget  , innan hjärnan slutar fungera . 
Dax att barnen hjälper till här hemma . 
Dax att hjalmar börjar använda sin hjärna . 
Dax att inse att inget kan tas förgivet , saker kan förändras på ett ögonblick . 
För en månad sen visste jag hur mitt liv ska se ut , men det kan förändras jävligt fort . 
kämpar med all kraft jag har för att få mitt liv att se ut som jag vill . 
Men vissa saker kan man inte bestämma över . 
Man vet aldrig , kanske i morgon skiner solen eller så regnar det . 
Tänker massor på min fina farmor som ligger inne för trasigt ben . 
Kanske ta sej tid att åka upp till Jämtland för kramas med henne lite .
 
Fick frågan för några månader sen på en arbetsinterjuv .
- vad har du för framtidsplaner ??!! 
Då slog det mej ... jag har ju inga ( förutom ett ) 
Jag lever i nuet , jag tar en tag /vecka/ månad i taget .
 
Dax att tänka på Julklappar( ångest) 
 
 
Här hemma flyger man omkring som man hade eld i röva' , mycket man ska hinna med innan man åker & jobbar .
Köttgrytan står på spisen  , tvättmaskinen är på G . 
städ & krejs som vanligt som aldrig märks . 
 
so long 
 
 
 
 
 

Kommentera här: